Электронны зварот

Звяртаем увагу, што на звароты грамадзян або юрыдычных асоб, накіраваныя ў адрас Аршанскага ЦСМС з дапамогай іншых рубрык сайта або на іншыя адрасы электроннай пошты Аршанскага ЦСМС, не распаўсюджваецца дзеянне Закона Рэспублікі Беларусь. «Об обращениях граждан и юридических лиц» (далей - Закон). 

Электронныя звароты павінны адпавядаць наступным патрабаванням:

  1. Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.
  2. Звароты грамадзян павінны змяшчаць:

- найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
- выкладанне сутнасці звароту;
- адрас электроннай пошты заяўніка.

  1. Звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

- найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
- выкладанне сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
- адрас электроннай пошты заяўніка.

Увага!

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы пункт 2 артыкула 25 Закона.

Згодна з пунктам 7 артыкула 12 Закона ў зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.

 

Дапушчальнымі фарматамі дакументаў і (або) звестак, указаных вышэй, у электронным выглядзе і іх графічных выяў на папяровых носьбітах (сканаў) з'яўляюцца docx,doc,jpg,jpeg,pdf,txt,xls.

Разгляд электронных зваротаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь. «Об обращениях граждан и юридических лиц».

Электронныя звароты разглядаюцца па сутнасці не пазней за пятнаццаць дзён з дня іх рэгістрацыі, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

Электронныя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў выпадках, калі яны:

- выкладзены не на беларускай ці рускай мове;
- не змяшчаюць прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
- не змяшчаюць поўнага наймення юрыдычнай асобы і адрасы яе месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
- змяшчаюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
- змяшчаюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
- падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое - - вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
- змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Аршанскага ЦСМС;
- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
- пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
- з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Водгук звароту

У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.

У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту спыняецца разгляд гэтага звароту па сутнасці і вяртаюцца заяўніку арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

Абскарджанне адказаў на звароты

- Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
- Вышэйстаячая арганізацыя пры паступленні такой скаргі правярае змешчаныя ў ёй звесткі і пры наяўнасці падстаў для станоўчага рашэння выкладзеных у звароце пытанняў разглядае зварот па сутнасці або выдае адпаведным арганізацыям, якія разглядалі зварот па сутнасці, абавязковы для выканання прадпісанне аб належным вырашэнні гэтых пытанняў, аб чым паведамляе заяў. Арганізацыя, якая атрымала такое прадпісанне, павінна выканаць яго ва ўказаны ў прадпісанні тэрмін, але не пазней за адзін месяц і на працягу трох працоўных дзён паведаміць аб гэтым у вышэйшую арганізацыю, а таксама накіраваць адказ заяўніку.
- Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў судзе ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
- Адказ на скаргу ў вышэйшую арганізацыю можа быць абскарджаны ў судзе, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйстаячай арганізацыі.
- Разгляд вышэйстаячай арганізацыяй скаргі па сутнасці ажыццяўляецца ў парадку і тэрміны, устаноўленыя Законам Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" для разгляду зваротаў.